phoca_thumb_s_bolid_f1PWR Racing Team, jako pierwszy zespół z Polski, weźmie udział w prestiżowych zawodach Formuły Student UK, które 15 lipca rozpoczną się na słynnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii. W składzie zespołu znalazło się 15 studentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej i jeden z Akademii Sztuk Pięknych.

Jak informuje Andrzej Charytoniuk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej, Formuła Student to interdyscyplinarny projekt, w którym za wszystko odpowiedzialni są tylko studenci. Do ich obowiązków należy m.in.: stworzenie sportowego bolidu wraz z pełną dokumentacją techniczną, przygotowanie prezentacji multimedialnej i poszukiwanie sponsorów do realizacji projektu.

PWR Racing Team weźmie udział w zawodach klasy III, gdzie prezentowane są rozwiązania techniczne użyte w trakcie projektowania modelu oraz jego wizualizacja i optymalizacja. W zmaganiach tej kategorii zmierzy się 19 drużyn z całego świata. We wszystkich trzech klasach wystartuje w sumie ponad 90 ekip.

Bolidy Formuły Student są mini wersjami bolidów F1. Wrocławski pojazd nosi nazwę RT09, ma mieć 1099 mm wysokości, 1275 mm szerokości, 2900 mm długości i rozwijać prędkość ok. 140 km/h, ograniczoną jedynie przełożeniami w skrzyni biegów. Kształt bolidowi nadał student wrocławskiej ASP, zainspirowany sylwetką polskiego orła w locie.

Naczelnym koordynatorem projektu ze strony Politechniki Wrocławskiej jest dr Andrzej Kaźmierczak, koordynatorem - dr Damian Derlukiewicz, a liderem teamu jest Michał Modzelewski - student V roku Wydziału Mechanicznego. Opiekunem ze strony władz wydziału jest dr inż. Tadeusz Lewandowski - Prodziekan ds. Studenckich.

Chcąc usprawnić prace nad bolidem studenci podzielili się na sześć podgrup odpowiedzialnych za: nadwozie, zawieszenie, silnik, układ napędowy, system hamulcowy i marketing.

Głównym celem PWR Racing Team w tym roku jest zdobycie doświadczenia przez dobór materiałów (np. karbonu, który pozwala optymalnie obniżyć wagę pojazdu), projektowanie z wykorzystaniem CAD, przeprowadzenie symulacji FEM i CFD i poprawę parametrów silnika.

Start w lipcowych mistrzostwach będzie elementem przygotowań do przyszłorocznej edycji zawodów. W roku 2010 PWR Racing Team planuje wystartować w najbardziej prestiżowej klasie I.

Formułę Student UK prowadzi Institution of Mechanical Engineers, we współpracy z wieloma znanymi koncernami przemysłowymi. Od 2006 roku patronem imprezy jest Ross Brawn, właściciel najlepszego obecnie teamu Formuły 1 Brawn GP. 

źródło: PAP - Nauka w Polsce
!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->